Our Journey to The Big Day

Sireh Junjung

okhay, memandangkan saya ni di belah perempuan.. and kurang moleh nak memberi tepak sireh.. so kena la preparekan sireh junjung kan.. sireh junjung ni kan as "kepala" segala hantaran... kalau zaman mak abah kita dulu, sireh junjung ada macam2 bentuk di gubahnya.. ada yang berbentuk masjid, bentuk nenas, bentuk kapal dan sebagainya... and ada gak yang bentuk KLCC and Menara KL masa awal2 tahun 2000an dulu.. tapi skang, mostly yang kita nampak sireh junjung banyak yang di gubah bersama fresh flowers.. owh.. saya sangat2 suka dan terpikat.. so here is some ideas of what my sireh junjung going to be.. (mood verangan sudah mula datang!!


simple but yet so classy kan.. sireh junjung and fresh flower di gubah di dalam pasu sahaja


lain daripada yang lain.. but the sireh is on the bottom la plak..  and then buah pinang, tu dah di ukir jadi bentuk bunga.. kayu manis tu jadi cam dahan pokok.. and cengkih pon di susun jadi bunga.. menarik ni..


yang this one pon, not bad la jugak.. but nanti dah macam bagi hantaran fres flowers la plak.. sebab sireh nye hanya di selit-selit macam tu je..

this one pon simple je but so nice.. tak de la semak sangat.. 

saya suka yang ni.. 2 in 1 punya harapan.. sireh junjung and and a ring.. sesuai untuk yang nak jimatkan dulang hantaran tapi ada banyak sangat barang nak bagi... 

simple.. colorful.. saya suka.. saya suka.. 



0 comments:

Post a Comment

© Cik Tigger dan Mr Pingu, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena